2016. szeptember 1., csütörtök

Suicide Squad 2016



Pár hónappal ezelőtt a film bemutatója alapján azt gondoltam, hogy végre! Ez Nekem biztosan nagyon be fog jönni! És amikor megjelentek a lesújtó kritikák megijedtem, hogy akkor most ez olyan nagyon szar lett?  Szóval félve ültem be a moziba, és rettegtem a két órától, ami várt rám. Aztán megnéztem még egyszer, és most újra feliratosan is. Szóval ha egy filmet képes vagyok háromszor megnézni moziban, akkor talán tetszik.

  Soha nem értem, mikor egy képregényes film alatt a hozzászólók képesek vérre menően összekülönbözni, olyan dolgokon, amik amúgy a reális életben tökre, de tökre elképzelhetetlenek. Miért nem engedik szabadjára azt, amiért létrejöttek a képregények. Valahol azt olvastam, hogy képregényben elfogadhatóak ezek az allűrök, bakik , de egy filmben nem. Miért, miben különböznek?  Mindkettő arra szolgál, hogy elrepítsen a valóságtól, kiszakítson az uncsi kis monoton világból. én amikor beülök egy ilyen adaptációra teljesen átadom magam annak a világnak, és nem keresek értelmet egy olyan történetben, ami amúgy elképzelhetetlen. Hiszen nincsenek Batmanek, Supermanek, Krokodil emberek, meg őrült .. ja azok vannak.
Szerintem az Öngyilkos osztag jó film. Semmivel sem rosszabb, mint a többi ilyen műfajú alkotás. Ja, hogy a bemutatóban mást adtak el nekünk, az igaz, de igazából nekem ez a megtévesztés is aztán csak pozitív irányba terelte a filmet, mert a lehúzó vélemények miatt rosszabbra számítottam.
A kezdő kockák, ahogyan bevezetik Deadshot és Harley Quenn szerepét, nekem nagyon tetszett. Rájuk épül a film igazából, szóval felesleges lett volna a többi szereplő múltjában olyan mélyre ásni.  Azt azért bevallom, ha az fentebb említett két karakter nem lenne a történetben már nem biztos, hogy úgy kezdtem volna, hogy tetszik. Mert hát a többi szereplő – krokodil ember, bumerángos alkesz, Katana - nem túl sokat tesz hozzá az egészhez, de az is lehet, hogy direkte vannak elnyomva a figuráik.   Jobban mondva egy – egy beszólás erejéig tudnak csak kibontakozni. A tüzes fickó, El Diablo már középkategória, az Ő múltja mondjuk megérne egy külön sztorit. Rick Flagg személye viszont megint csak kettős érzést vált ki belőlem, de hát ki kellett tölteni a műsoridőt, ráadásul a gonosz pasija, szóval jó ha fel - fel villan a filmben.
A történet eléggé bugyuta. Amanda Waller ötlete alapján összefogdosnak egy rakás bűnözőt , meg dilist, hogy az emberiség szolgálatába állítsák esetleges terrortámadás esetére. Aztán mikor beüt a ménkű, akkor élesítik a szedett-vedett társaságot, hogy kimenekítsék a főmuftit, aki meg elrepül a helyszínről helikopterrel, mintha amúgy nem tehette volna meg mielőtt odaér érte a megmentő sereg.    A kavalkádot ebben a filmben nagyon nem sikerült eltalálni. Ez a főbanya, aki bedurcál teljesen jogosan persze, el akarja pusztítani a Földet (hogy mik vannak?) , de a kivitelezés valami borzalmasra sikeredett. A Varázslónő szíve, aki beköltözik June Moone testébe, Amanda Waller kezében van, ezért engedelmeskedik neki. És pl. itt is lehetne egy jót röhögni, mert bármit, bárhonnan ellop a pillanat töredéke alatt, csak pont a saját szívét nem. De lapozok egyet ezen is, mert hát mégiscsak egy képregény-meséről van szó. Szóval a büdösbanya feléleszti fivérét és ama megosztott erejével elkezdi kavarni a valamit. Megint kocsik és egyéb tárgyak keringenek körbe és  körbe az égen, villámok törnek fel et cetera et cetera. A boszi meg csak áll ott oszt mutogat, közbe lesmárolja fél amerikát, így építve a saját gumilegó fejű hadseregét.
  A gonoszokból verbuvált osztag meg bandukol a városban, közben zúznak, pofáznak, meg isznak is egyet.  Mivel a nanobomba, amit a nyakukban kapnak szuvenírként, nem engedni , hogy meglógjanak, így kénytelenek Flagg után bandukolni. Bár aztán mikor elmehetnének sem mennek, és segítenek Flaggnak a hős szerelmesnek, megmenteni a barátnőjét, a bőrébe bújt varázslócsajtól, hja és megmenteni a Földet.
Az, hogy a banya tesókáját egy szaros bombával iktatják ki , ez is egy igen gyenge kivitelezés, hiszen akkor ezzel az erővel odabaszhattak volna egy P-50-75 légibombát egy arra cirkáló helikopterről. Na jó lapozás.
Deadshot alakja egész korrekt, és Will Smith profi, ezért a játéka kitűnő, bár ez a csilivili fülbevaló nem tudom kinek az ötlete volt, de kurvára nem illik a profiljához.  A lányáért mindent megtevő bérgyilkos  az egyik alappillére a filmnek. Sajnos nála is elkövettek egy hibát, mikor nem találja el szándékosan Harleyt, pedig a lánya és a szabadsága a tét. Ez annyira nem passzol a figurához, főleg, hogy mindene a lánya.
Harley Quenn ebben a filmben a legjobb karakter. Bár amióta feltűnt a színen, szerintem mindenkinek kedvence lett ez a fura örült bohókás csaj. A szerepet Margot Robbie kapta, akiből Isten bizony ki nem néztem volna, hogy ilyen jól megalkotja a szerepet. Tényleg tündökölt, és tényleg őrült volt. Nála is basztak el dolgokat. Pl amikor megbűvöli az agyukat a boszi és azt mutatja, hogy két gyerekkel, normális életet élnek Puddinjával. Hát ez kurvára nem illik bele az agytekervényeibe szerintem.
 A Krokodil fickó elég gizda volt amúgy, és úgy ment mint valami rapper, A bumeráng kapitánya sem igazán jött át, lehet a képregényes hiányos tudásom miatt. Katana meg aztán teljesen negatív személy volt számomra. Olyan kis pattogi „kici kisz kínai”
És hát akiről nem írtam eddig. Joker.
Nagyon-nagyon óvatosan kell ezzel a karakterrel bánni, írni róla. Fogalmam sincs kinek volt az ötlete az a megformálás, de csináltak belőle egy nyálgeci „pudingot”. Miért vannak ezüst fogai??? És könyörgöm! Követelem az öltönyt rá!, Bőrdzsekiben aranyfukszokkal, ezüstfogakkal, erőltetett nevetéssel, tetovált arccal, buzis fülbevaló ezen is. Fú, de borzalmas. Egyébként szerintem , nem a színész játékával van baj, hanem amit tettek a karakterrel. Olyan volt, mint valami bedrogozott filozófus. Bár a nevetésen még dolgoznia kell, ha megmarad Jokernek a következő filmekre. És remélem, hogy összeszedik magukat a készítők és megpróbálnak a kritikák nyomására egy komolyabb, de bolondabb Jokert összehozni. Nekem Leto tetszene mint Joker, de nem így.  
Szerintem bőven elég volt amit szerepelt, hiszen ez nem róla szólt, csak a bemutató tévesztett meg mindenkit.  Bár kíváncsi lennék a kivágott részekre, mert lehet azok jók lettek volna.
Jajj Batmant majdnem kihagytam. Sőt ki is hagyom. :D
Összegezve:
A zenék fantasztikusak, a látványvilág nem annyira jó, a sztori a szokásos, csak más szereplőkkel.   A két óra alatt én nem unatkoztam.


Nincsenek megjegyzések: