Mulberry Street (2007)

New York - New York: avagy moss lábat,különben lerágják a patkányok!!!

Naaaa, most aztán le nem mossuk magunkról, hogy nyaljuk a "After Dark Film Festival" seggét, mert eme film is itt került bemutatásra 2007 esztendejében. Mentségemre szolgáljon nem egyeztettem semelyik blog-szerzővel sem, hogy mi most erre hegyezzük ki a firkákat. Ez mind a véletlen műve (és pár napja megírtam, csak dög voltam feldobni).

Behelyezve lejátszómba a lemezt őszintén bevallom nem vártam semmi jót (amint megkaptam a dvd-t beletekergettem mi legyen a következő irkálni való), és nem volt valami bizalomgerjesztő amit láttam. A Gyűrűk Urá-ban megismert orkok tapadtak neki egy ablaknak. Persze ilyenkor szokott jönni egy meggyőző érv, jelen esetben, mekkora siker volt mindenütt, már amennyire sikeresnek nevezhetünk egy (tudtommal)független alkotást.

No akkor : a csatornákban alant, mélyen patkányok szaladgálnak. Kerestem azt amelyik állítólag főzni is tud, de nem találtam Lecsó nevezetűt, olyat meg végképp nem amelyik fakanállal rohangál. Ezek a kezdő képkockák és nem valami elfajzott természetfilm képsorai.

Fent a reggeli kábulat Manhattan utcáin, háttérben a szabadságszobor, sportos férfi kocog, látszik rajta ex-katona. A főbb szereplő. Kamerás lohol utána, meg előtte, csak hogy meglegyen a mindennapi betevő kameraman pocskondiázás, mire ezt kigondoltam a csóka elfáradt, de nem a futó hanem a kamerás, mert lemaradt, (biztos liheg is), meg elunja magát és ha már ecce forog a film el kezd nézelődni. Talál is egy police által lezárt területet. Doboz, benne női hulla hiányos(nem ruha) hanem test darabokkal. Kezd formálódni a kép? ….a lényeg, ez valami horror film-féleség. Most akkor felvesszük a történet fonalát, de nem kell félni, sem két kézzel kapaszkodni a madzagba, nem lesz bonyolult.

Anya keltegeti kamasz kölkét. Fiú -anya, bűzlesz a sörtől és a cigitől, Anya- én is szeretlek. Ó imádom az ilyen párbeszédeket. Valahol egy másik lakásban nincs víz, és a kuszaság ellenére van összefüggés, egy épület, és a ház nem az utca éke. Inkább a nyomortelep széle. Életképek az amerikai "Szomszédokból". Picit felgyorsítom a cselekményeket, nehogy unatkozzon aki olvassa elcseszett soraimat és mutatok egy trükköt: az intelligens patkányok (bizony, ezek olyasfélék) bevisznek a házba egy zenélő izét, ezek után mi a helyes sorrend? Valaki tudja? Kerekesszékes odagurul, lehajol, felvesz, kiegyenesedik, meghal......

A furcsánál is különösebb események kezdetüket vették. Támadások tömkelege. A zabos, akarom mondani fertőzött patkányok, megrágcsálják a delikvenseket, akik később szintén ,, megvesznek,, lesz nagy nirvána és trancsírozás, csak folyjon a vér, és ha már folyik, akkor fény derülhet az ellenfelekre is. Baszott nagy patkányemberek, vagy emberpatkányok. A patkány kór terjed mint a pestis, csak ez most a modern változata. Hőseink összezáródnak lakásaikba. Mindenki a saját életben maradását igyekszik biztosítani, több-kevesebb sikerrel. Mint mondottam, nem lesz bonyolult a történet... Lesz sírás, meg romantika. A bezárt, egymásnak mégis kicsit idegen közösség egymásra talál. Sokszor elhasznált jelenetek, ennek ellenére nézzétek meg, rohadt jó lett!!

Ugyanakkor, ha kritikusszemmel nézzük az események összképét, észrevehetjük azért nem minden ilyen szép és jó. Adódott egy-két mosolygós jelenet. Úriember megfertőződik és nagy fájdalmában felkeresi a mellékhelyiség oltalmazó nyugalmát, majd észreveszi: kiszőrösödött a füle hegye, amit aztán egy borotvával szőrtelenít. Hát nem édi? A másik: az elbaszott maszkok, emberek átváltoznak nagy patkányokká, hegyes fül, meg malac orr és manó pofa. Ezt ők sem gondolhatták komolyan!! Igen ez a kötekedős rész, illik megjegyezni, ha már itt tartunk. A filmekben mindig akadnak logikátlanul viselkedő emberek. Pl.: ha én bemegyek hugyozni a mosdóba és a benti ajtó alól folyik a vér, ráadásul furcsa hangot hallok (nem nyögésre gondolok), eliszkolok. Erre a szereplő mit csinál?... Na persze hogy odamegy (mert azt írta a forgatókönyvíró), most komolyan nem futna el mindenki? Csak én vagyok ilyen beszari...

Senkit nem akarok megbántani az esetleges faszságaimmal, ezek csak az én szegénységi bizonyítványom miatt vannak, mert maga a film tényleg valami eszméletlen! Mindenki vágja; a történet a jól bejáratott alap-zombi sémára épül. Fertőz-harap-terjed-pesszimista befejezés egy másik rágcsálóra átültetve. Az alapszituáció ez, a különbség a megvalósítás eszméletlen módja és megoldásai. Az alkotók olyan érdemleges dolgot hoztak össze, ami engem szíven talált, vagy csak fáradt vagyok a kötekedéshez. Megpróbálom leírni. Amikor nézed a filmet és úrrá lesz rajtad, (talán a film megfogalmazhatatlan bája) elkap a hangulat, először kiszipolyozza a gondolatokat a fejedből, egy köztes állapotként a szem az egyetlen kapocs a külvilággal, majd megtölt valami olyasmivel, amitől, ha a vége főcím elhalad a szemed előtt, zsibbadtan, kábán mosolyogva térhetsz nyugovóra. Minden cinizmus nélkül állíthatom, ezek a megélt pillanatok adják a horror filmek rajongásához vezető szenvedélyt. Jól tudom, ha egy pszichológus darabjaimra szedne, biztos találna valami belemagyarázni való sötét gyermekkori elfojtott titkot, pedig az nem nagyon akad, csak a gyerekes csodálat a műfaj iránt. Ámen.

Aki látta már, az biztos azt gondolja túlértékeltem a filmet, de ez az én szubjektív véleményem és másé jelen esetben nem érdekel!!! Ne reklamálj!

10/9

0 megjegyzés:

 
Copyright © Filmboncolás Blogger Theme by BloggerThemes & newwpthemes Sponsored by Internet Entrepreneur